torsdag, oktober 11, 2012

En sån där torsdag

Sonen sov hela natten; 11 timmar utan ett knyst.  Väl uppe lyckades jag se nån serie och städa undan lite.
En stund före dagis gick vi ut. Tanken var att Elliott skulle få gå till dagis, men i realiteten gick han till slut 2 ggr dagissträckan, om man nu räknar det han gick fram och tillbaka. Väl där ville han inte alls lämna sin mammas sida. Till skillnad från i måndags så kändes det här agerandet lite "inövat", lite "jag gör det för att mamma är här". Så jag vinkade hejdå via fönstret och efter det var det tydligen inga problem.

Jag jobbade kväll, ensam på en enhet. Det gick jättebra och jag gruvar mig mindre och mindre för den dag alla har flyttat in. Larm fungerar, vi har börjat köra in rutiner och nu handlar det mest om att lära sig alla boendes namn, lägenhetsnummer och rutiner.

Nu ska jag bokstavligt talar hoppa i säng, för att för´hoppnings´vis sova riktigt gott. Imorgon lunchar vi med tanten som Elliott inte träffat på snart 2 månader. Skandal!

2 kommentarer:

Pia sa...

Så skönt att det går bättre och bättre på jobbet.
Såg att bredbandet skulle försöka fixas klart så snart som möjligt även om det kanske inte är det viktigaste för att ni ska kunna utföra erat jobb :)

Anonym sa...

Ja, skandal är vad det är, vi får allt skärpa oss... Men var kul att få mysa med er hela dagen :)
/Tanten