onsdag, juli 14, 2010

sommarlov

Semestern börjar närma sig med stormsteg. På måndag påbörjas mina 2 veckor tillsammans med Anton, samt ytterligare 4 lediga dagar för mig själv.
Jag hade ju oturen att måsta jobba helgen innan semestern, men ser ut att kunna få ta ut en semesterdag på lördag, och eventuellt även söndag. Blir nån sjuk under helgen så är det dock bara jag pallrar mig till jobbet i alla fall eftersom lediga vikarier inte växer på träd under sommaren.

Så medan Anton umgås med sin familj i Gagsmark så får jag allt lov att stanna hemma. Han åkte dit redan idag men kommer hem på fredag för att delta i min familjs sommarfest, och på lördag åker han tillbaka. Även om jag nu skulle få ledigt på söndag, så vill jag inte riskera att vara flera mil utanför stan om de från jobbet ringer och säger att jag måste jobba trots allt.

***
Idag badade jag och Anton i älven, just ovanför Bergsbydammen. Var faktiskt riktigt härligt, t o m för en vattenmörkrädd tjej som jag :)

Inga kommentarer: