lördag, juli 17, 2010

brännande, kliande fötter

Någon som vet varför jag i flera månader, upp till ett halvår, har haft problem med kliande och brännande fotsulor om kvällarna? De är inte torra, och jag filar lätt under dom några gånger i veckan. Måste smörja in dom ordentligt varje kväll för att underlätta, men inte ens det hjälper särkillt mycket längre. Funderar på att spara ut mina tånaglar så att jag kan klia tillbaka riktigt ordentligt!
Har googlat och googlat och bara fått fram att jag antingen kan vara gravid, har psoriasis eller leverproblem. Inget av dessa bekymmer verkar troliga enligt mig själv.
Graviditeten skulle jag väl ha upptäckt vid det här laget, och psoriasis yttrar sig ju inte först och främst på detta vis. Kanske för mycket alkohol då?

Någon annan idé?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet att det är åtminstonde två stycken på min avdelning som har samma problem och de har även troligtvis kommit fram till vad det beror på men detta har jag då naturligtvis glömt. Jag arbetar på måndag och ska då försöka att spåna lite. :)


/Kram mamma

Anonym sa...

Det kan vara symptom på MS (multipel skleros) eller andra neurologiska problem. Kan också vara brist på vitamin B12.