fredag, juli 02, 2010

19 minuter

Måste komma med ett tips - en bok som jag läste ut igår. Hade jag haft tid skulle den ha tagit slut tidgare. Fantastisk. Hemsk. Insiktsgivande.


19 minuter handlar om en skolskjutning i USA. Om ungdomar, vilsna, tappra, starka och drabbade människor. Det är en berättelse om kärleken till ens barn och hur lätt det är att klandra sig själv. Som en mamma i boken beskriver det; har man tidigare varit stolt över sitt barn så ska man även kunna stå för skammen barnet plötsligt kan inbringa.

För er bokläsare så kan jag bäst beskriva min begeistring över denna bok med att jag nu ska leta reda på författarens andra böcker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan tänka mig att den är bra men bara tanken på hur jag tror att det som förälder kan kännas att läsa den gör att jag avstår. Många tårar skulle falla.


/Kram mamma