lördag, juli 10, 2010

Festival

Stadsfesten pågår för fullt. Jag fick möjligheten till att köpa en 2-dagarsbiljett till bara lite över 1-dagspriset, så igår åkte jag ner till stan själv och såg något så fantastiskt som Moto Boy.

Jag mötte sedan upp barndomsvännen Laila och hennes Acke för ett par öl. Såååå trevligt. Sist vi sågs var på bröllopet, och tyvärr hade man ju då inte riktigt tid att talas vid ordentligt.
Lailas mål med kvällen var Europe, så vi drog oss in i folkmassan, där jag mest irriterade mig på vårdslösa människor med klackar över mina tår och armbågar i min midja.

Under slutet av spelningen upptäckte jag till min fasa att jag tappat mitt 2-dagarsarmband. Han som hade satt på armbandet på min handled hade vikt "flärpen" dubbel för att den inte skulle vara i vägen för mig, och troligtvis var det därför den lossnade.
Men vi tog oss till grindvakterna och en snäll men obrydd kille gav mig genast ett nytt armband, och hämtade t o m en sax som han klippte bort "förlängningen" med - och vi kunde bege oss mot karusellerna!
Jag och Laila åkte virvelvinden 2 ggr eftersom de glömde att ta våra biljetter första gången, och sedan bjöd Acke oss på en tur i karusellen brevid. Onaturligt många raglade ut ur den, och en del kräktes. Jag och Laila led nog mest av smärtan i ryggen och höften när det kändes som att cetrifugalkraften ville slita en itu.

Nattbuss hem till maken, hemma först när klockan närmade sig 3.

Ikväll beger sig några tjejer till Jennifers hus, och sedan ser jag framförallt fram emot att se The Ark efter så många år.
Och jag kommer att tänka på min Ida som jag inte talat med på alldeles för länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken turdag du ändå hade...fyrtal i tur m.a.o....att du träffade Laila och Acke, fick ett nytt band och åkte gratis en extra gång samt att du fick lyssna på ett av dina favoritband. :)

/Kram mamma