torsdag, juni 24, 2010

Spotify sweets

Att välja låtar till en Spotifyspellista, är som att välja plockgodis.

Du väljer de där sorterna/låtarna som du nån gång gillat eller just nu har som favoriter. Du tycker faktiskt om dom.
Men ändå står du där och ratar vissa godisar som alltid blir kvar sist i påsen, eller går till datorn och hoppar över en och en annan låt, trots att du faktiskt medvetet valt dom till just din påse/lista.

Jag plockar t ex ofta på mig salta fiskar men föredrar dom aldrig bland allt annat godis. Och jag väljer låtar som denna och denna, en låt där jag mest älskar från 0.55 minuter till 1.40 (i just detta klipp), och oftast byter jag tyvärr låt när låtar som dessa kommer. De behövs dock i påsen/listan, för att få lite salt, nostalgi, något svart, djupare och något som faktiskt en gång i tiden betytt mer än majoriteten av allt annat i påsen eller spellistan någonsin kommer att göra.

Inga kommentarer: