torsdag, juni 24, 2010

Midsommar!

Imorgon tror jag bestämt att det är Midsommarafton. Har hela veckan legat en dag i förväg och är bara tacksam över att jag inte missat att gå till jobbet rätt dag.

Firandet kommer att hållas hos oss med grillning, några goda vänner och tårta, såklart. Känns roligt att göra en annan sorts tårta än de som gjordes före och till bröllopet. Liiite less måste jag säga att jag är på kladdkaka och marängsmörkräm.
Denna gång har jag dock inte förberett någonting, så jag använder mig av denna ofrivilligt extra tidiga morgon till att spåna på idéer.
Jordgubbarna sket jag faktiskt i. Var och handlade igår men kände inte för att lägga ut 50:- på några halvtaskiga gubbar bara för att det är midsommar. 50:-, när de bara för en vecka sedan gick för 19:-

Ibland undrar jag hur fin gränsen är mellan ekonomisk och snål?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det känns hutlöst att betala 50:- och för er hade det nog inte räckt med bara en kartong eftersom ni ska ha främmande. Men de får säkert sälja allt ändå.

Vi ses på sta'n om några timmar!

/Kram mamma