fredag, april 09, 2010

fotleden


Påsken firades inte mer än så att det blev en hel del påskgodis och tårta under alla timmar på jobbet.
Även i morgon hinner jag jobba från morgon till kväll, men jag fick i a f en ledig dag i tisdag. Och visst brukar jag säga att det är skönt att ha något inplanerat och något att stiga upp i tid för på lediga dagar, men nog hade jag gärna tagit en sovmorgon.
Istället blev det röntgen och läkarbesök rörande skruvarna i fotleden. Den smärta jag känner av nån gång då och då som gör att jag haltar lite, inträffar inte tillräckligt ofta eller för intensivt och långvarigt för att läkaren ville gå in med kamera i lederna vilket innebär risker som kanske inte väger jämnt med mina mindre besvär.
Jag höll med honom fullständigt och nöjde mig gott och väl med att få skruvarna bortopererade.
Enligt honom kommer jag troligtvis att få en ny rörlighet i fotleden, men känslan av att leden ibland "hakar" sig och smärtar, kommer troligtvis inte att försvinna med skruvarna eftersom de sitter i benen och såklart inte i självaste lederna.
Blir det värre med åren får jag åter igen ta kontakt med läkare och kanske då kontrollera om leden kanske skadades vid benbrotten eller om det är nåt som ligger och skaver.

Jag är i a f nöjd :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så bra att du kollat upp foten igen men synd att den ska spöka då och då. Huvudsaken du är nöjd med läkarens besked.

/Kram mamma