fredag, augusti 07, 2009

Tänkte att jag såhär efter några månader som husägare skulle se hur mycket vår boendekostnad är. Tog och räknade ihop alla räkningar som hör till huset samt lån som dragits de senaste 3 månaderna och Wow!
Nog för att det är sommar och vi inte har några element på, men att vi snittar på mer än 1500:- mindre i månaden nu än i vår hyres-2a på Sjungande är ju häpnadsväckande!
Något jag saknar är dock att man visste precis hur mycket som skulle måsta betalas varje månad; nu dras det pengar lite då och då till lånen och jag har fortfarande ingen koll. Efter ett år kommer jag nog att kunna få en bättre översikt.

***
Idag jobbar jag 12-17 vilket känns lyxigt; fick sovmorgon på en arbetsdag utan att behöva jobba kväll.
Därefter blir det pizza och dusch hos Louise från jobbet för att sen gå på fest hos Nanne. Känns sååå roligt att göra något med alla de yngre på jobbet. Att göra något själv.
Efter mina sjukdomsår så stod jag plötsligt där ensam, med endast min kära, fantastiska Ida och familjen kvar, samt barndomsvänner som man träffar för en fika ibland.
Så kom Anton med alla sina vänner in i mitt liv och jag har genom detta fått mig en alldeles egen Jennifer som är något av det käraste jag har, och andra "respektive-tjejer" som Ally och Josse som jag kommit väldigt nära.
Men fortfarande är jag otroligt beroende av att Anton ska styra upp något, att han ska ringa runt när det blir helg för att höra vad som händer.
Att vara utan körkort blev så klart ett litet problem när vi flyttade ut hit, något som jag tidigare inte tyckt att det varit. Jag blir strandsatt och lat och passar på att ursäkta mig med "jag trivs bättre här, där jag kan ha det lugnt och skönt och surfa mig less på Facebook".

Men ikväll så nöjer jag mig inte, för ikväll blir det fest!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får en riktigt super trevligkväll!!

Här blir det kräftskiva med hattar m.m :)

Kram syster!

Anonym sa...

Jag ser verklilgen fram emot när du tar ditt körkort. Då ska jag försöka att stå vid körskolan med en bukett blommor som jag gjorde när Pia körde upp. :)

/Kram mamma