lördag, juni 06, 2009

mycket populär Ally och mindre populär Anette


Igår kväll kom söta, rara Ally förbi och hjälpte mig med lite bröllopsbestyr.

Timmarna flög förbi och väl i säng så dröjde det inte många timmar innan Anton kom hem efter en berusad kväll med facket.

Om jag sover dåligt i vanliga fall så är det ingenting i jämförelse med vad jag gör de nätter jag jobbar helg och alltid vaknar av Anton för att sedan inte kunna somna om till hans snarkningar. Har nu varit vaken sedan efter 3 och ska strax åka till jobbet för att jobba 7-21, med 2 entimmesraster. Tack och lov är jag ledig imorgon, om än det blir pirog-bakande med mamma.

Hädanefter blir det nog till att sova i gästrummet de nätter jag jobbar helg. Kanske låter som en enklare lösning att skicka ner Anton, men med honom sittandes på en knarrande datastol och badrumsbestyr mitt i natten, så får vi hålla tummarna om några veckor att sängen där nere är skön ;)

Glöm inte att rösta imorgon!
Som en vårdtagare sa, så ska det inte spela någon roll om man inte är insatt, huvudsaken är att man visar vilken sida man står på.
Och kan hon, som är halvdöv, halvblind och tar sig fram med rullator, gå för att lägga sin röst; då kan vi också!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att han hade roligt i går i alla fall när han måste lida i dag. :)

Jag ska försöka att rösta i morgon. Tar kanske en promenad med Charlie innan jag cyklar till er.

Vad bussigt av din kompis Ally att hjälpa till.

/Kram mamma