måndag, maj 26, 2008

ångest

Har återigen hamnat i en svacka som återkommer ett par dagar ett par gånger i månaden. Dagar då jag önskar mig en fjärrkontroll till att antingen spola fram eller tillbaka mitt liv 4-5år.
För att antingen hoppa över allt som har med beslut att göra eller att helt eneklt gå tillbaka till tiden jag jag aldrig behövde ta några.
För visst längtar jag tillbaka till mina sjukdomsår; inte just beroendet utan att känna sig mer glad i sin kropp om än aldrig nöjd, och att få tycka illa om sig själv emellanåt och kunna göra nåt åt det.
För jag som person förändrades inte i o m min viktuppgång och min fascination vid att skada sig har inte upphört. Jag tycker många gånger inte om mig själv än idag och mår nuförtiden ofta sämre än vad jag någonsin gjorde under mina dåliga år; just för att jag nu inte kan göra något åt det.
Dock vet jag alltid att imorgon är en annan dag.

Nu ska jag gå och kramas :)

Inga kommentarer: