torsdag, maj 08, 2008

Anders Eskilsson - en gudagåva

Träffade forskaren Anna i veckan över en 3 timmar lång lunch och jag fick göra det vi alla älskar; bara prata om mig själv. Hon var iallafall jättesöt och trevlig och jag hoppas att våra vägar korsas igen.

***

För er som har hört talas om våra A-lagargrannar (HIV-paret som det var ett stort reportage om för ett år sedan i Norran), så kan jag ju nämna att jag igår ringde ett mycket lyckat samtal.
Häromnatten flög jag nämligen upp ur sängen mer ursinnig än någonsin förr, efter att ha blivit väckt, ännu en gång. Tog därför tag i att ringa störningsjouren som skickade dit en bil; självklart hade A-lagarna vid det laget somnat och var knäpptysta.

Så efter att ännu en gång ha förstått att det egentligen inte ger något att ringa till störningsjouren mer än att grannarna kanske blir tysta en timme eller två, så tog jag igår tag i att kontakta Skebo.
Det är trots allt vår bovärd som rekommenderat oss att fortsätta ringa störningsjouren men jag kände att jag behövde mer stöd än så.

Mannen jag i slutändan fick tala med måste vara en Gudagåva. Han heter Anders Eskilsson, jobbar som bostadskonsulent på Skebo och han förgylde min dag.
Det fantastiska med honom var nog framförallt att han var så grymt duktig på att försäkra mig om att han tog det här på största allvar. Han lovade att direkt skriva ett mail till en annan på Skebo som är mer insatt i kanske just socialplacerade fall samt att han själv skulle kontakta socialen under dagen ("och det här lovar jag dig Anette")
Efter att då bara ha sovit 4-5 timmar två nätter i sträck så var jag kanske lite labil under samtalet; hans försäkringar och att han bara ett par minuter senare hade hunnit skicka ett mail till mig med alla sina kontaktuppgifter gjorde mig lite gråtmild av lycka och lättnad.
Nu får vi hålla tummarna att det här är vändningen.

***

Igår gjorde jag slingor på mgi själv för första gången. Ska klippas på måndag och är för snål för att betala 800:- för att någons ak göra det på mig.
Blev jättenöjd över slingorna, kontrasten blev jättefin; dock inte fläckarna! Råkade sippra in blandning under hättan här och där och jag ser från vissa håll ut som en gepard.
Så ikväll blir det att tona över det hela.
Oh well, det är bara hår :P

1 kommentar:

Linda sa...

Jag håller verkligen tummarna för att det kommer gå bra det där med grannarna.
Sen är jag imponerad att du faktiskt slingade dig själv, skulle jag aldrig göra, jag skulle tvinga en kompis till det i stället :P