torsdag, juli 05, 2007

om att gå lite för nära väggen

Jag är på många sätt en stresskänslig person; framförallt när det kommer till att inte veta vad som komma skall och att jag ständigt tar på mig saker bara för att ingen annan gör det, vilket resulterar i dåligt humör och en väldigt trött, slut och ledsen Anette.

Stackars Anton, vad han får ta.

Men framförallt så mår jag just nu piss. Ogillar mitt arbete eftersom det är så jävla struligt och vi är ständigt kort om folk.
Men men, ta lite omtanke från en, skynda på mer hos en annan, cykla allt vad du kan och ta 15 minuters rast istället för 60; då kanske du hinner göra hälften iallafall.

Ah... Bio igår, Die Hard 4.0 - jäääääättttebra! :D
Blev dock sent och själv började jag jobba 8.00 imorse när de andra har semester.

Jobbade dock till 12, avbokade en träff med min nya vän Ally för att cykla hem med gråten i halsen. Hade tänkte sova men jag fick stöd av Anton att följa med att bada i Sjöbotten; blev en kort tur men jag är evinnerligt tacksam ni som följde med och anpassade er efter mitt arbetsschema. Jag kunde t o m låtsas att jag var ledig.
Jag fick såklart dåligt samvete över att jag först tackat nej till att träffa Ally och sedan ändå dra på stranden; men att för en gångs skull kunna följa med gjorde underverk.

Stressade dock tillbaka till jobbet kl.16 och trots allt som är struligt på jobbet just nu så fick vi faktiskt en lugn kväll.

Imorgon jobbar jag min 6:e dag i rad men slutar tidigt och ska då på stan för att skaffa mitt allra första pass :D
Den 23:e augusti åker vi till Grekland; jag, Anton, hans syster Hilda med pojkvän Tim, Josse o Jens samt Lars och Jeffe.
Spännande...

1 kommentar:

Anonym sa...

Dåligt samvete för att ta vara på sig själv är nått man måste lära sig leva utan. (när du kommit på hur så säg till!)