fredag, september 29, 2006

tandläkare....

Åååååh så skönt! Var till tandläkaren idag för att först och främst laga en tand som gick sönder under min sjukdomstid, sen oroade jag mig över hål också.

Jag berättade direkt för tandläkaren att jag levde med bulimi under flera år men att jag alltid skötte tänderna som man ska när man kräks (aldrig borsta tänderna direkt efter en kräkning, hör ni det, du bryter ner dom dubbelt så fort då!!) Nåväl, hon tyckte iallafall att de såg skitfina ut och att jag varit jätteduktig, knappt ett spår efter 3,5 år med kräkningar.

Och jag känner mig rätt så duktig faktiskt :D

1000:- var allt jag behövde betala för att fixa den där tanden + undersökning; några hål hade jag inte! Jiho!

1 kommentar:

Anonym sa...

Där emot så kan man skölja munnen med bikarbonat och vatten efter att man kräkts för det neutraliserar magsyran.... Det var min räddning. Jag minns nerverna innan jag gick till tandläkarn efter 6 år....