fredag, september 22, 2006

flyttar ju!

Jösses.... Sover som en tok nu i dagarna. Men ibland är det ju så, man går omkring och är mer trött än vanligt. Har varit hemma idag, bara sovit.

Igår rensade jag bland alla böcker och papper i gamla lägenheten. Den får kallas för det nu eftersom det inte känns som att jag bott i den på flera månader. Nån dag blir det att börja sortera bland kläder och tyger oxå; kasta, kasta, kasta.

Och hur gör man egentligen. För trots att jag vet att jag och Anton kan bo tillsammans, och trots att vi är tillsammans för att vi båda tror på att det en dag blir vi två som flyttar till större, gifter oss och skaffar barn tillsammans; så kan ju saker och ting hända. Så vad gör man med alla extra-saker? Bara att stuva ner i källaren eller? Typ säng, databord, köksbord, köksgeråd mm, itufall att den en dag inte håller?

Så vill jag ju inte vara; jag vill ju leva efter det som jag tror kommer att bli. Inte kommer jag att behöva alla de där sakerna sen; men förnuftet ringer i en liten klocka efter att ha sett alldeles för många gå skilda vägar. Att en dag plötsligt stå där utflyttad till en ensam lägenhet utan en pinal kvar.

Jösses vad negg jag låter, hihi... jag är ju överlycklig över hela grejen, försöker bara tänka lite praktiskt eftersom jag nästan bara kommer att tillföra små saker, vissa grejer till köket, alla personliga grejer och så, men inte någon möbel alls till lägenheten.

Bortsett från en badrumsmöbel som jag köpt (just det, inte betalat än) av Tobias. Tog hit den igår och det blev jättefint... Snart bor jag alltså här på riktigt. Spännande spännande :D

1 kommentar:

MYSIGT sa...

Tycker att du tänker väldigt smart. Tänk på hur det har sett ut för mig när jag har separerat..mm...
Inte för att jag tror att det kommer att hända dig :)

Och sen...
Ska du kasta en massa kläder får du gärna hotta över dem till mig, har en mager garderob *fniss*

Ha en riktigt bra helg och hälsa sambon! =)