söndag, september 08, 2013

Mammas pojke

Elliott, min älskade stackars Elliott... Senaste veckan har varit såå jobbig för honom. Visst har han haft roligt på dagis, men inte blev livet lättare för det.
Nu har han vid några tillfällen sagt att han vill ha en annan mamma, att han vill slå sönder mamma och slå sönder Zelda.
Det låter ju så klart värre än vad det är. Men mammahjärtat lider och jag försöker förgäves få honom att utveckla sina känslor. Han är för liten helt enkelt,  och står utan ordval.

I natt vaknade han upp och fick somna om bredvid mig. Det tog sin lilla tid för honom att somna, men visst är det mysigt att vakna upp tillsammans.

Nu på morgonen ligger i alla fall Zelda och sover på övervåningen och jag och Elliott ser barnprogram på datorn. Senare idag ska vi lämna Zelda fullmatad med Anton för att gå ut och leka, bara jag och han.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: