torsdag, juli 25, 2013

Vecka 37 och badväder



Åh, sommar!
Igår åkte vi till Skatan då solen sken och temperaturen låg på drygt 20. Men det var alldeles för kallt i vattnet och vindarna kändes isande.

Idag besökte vi istället Sjöbotten tillsammans med svågern  Gustav med familj, och vilken härlig dag det blev!
Badvarmt, knappt nån vind och inte ett moln i sikte. T o m den höggravida badade lite, dock inte direkt magen och överkroppen ;)

Elliott fick åka runt i sin båt och grävde en hel del i sanden. Vi åt glass och melon och begav oss hemåt när det började nalkas middag. Elliott fick äta pizzarester medan jag och Anton lyxade till det med surströmming; mums!





Igår besökte jag barnmorskan och allt såg bra ut. Bebisen har dessutom fixerat sig med huvudet; något som Elliott inte gjorde förrän i slutet. Kanske kanske....
Nu försöker jag stå och gå så mycket jag orkar för att låta tyngdlagen ha sin gång. På bilden syns magen med Elliott i vecka 37+1 till vänster och till höger har vi magen från igår vecka 36+1. 
Magmåttet är mindre denna gång, om än magen jag bär nu ser mycket större ut :)


2 kommentarer:

Pippi sa...

Men jösses! När man tittar på bilderna ser det ju ut som om du har en jättebebis i magen denna gång, haha

Vad gott mer suring. Det är ju även något som ska trigga igång en förlossning sägs det :)

Anonym sa...

Kom igen nu lilla gumman! Kram mormor! ;)