söndag, juli 07, 2013

Värme

Till slut fick vi lite badvärme igen.

Idag blev det ett besök på Vitbergsbadet, själva. Jag är inte till så mycket hjälp, men Anton härdade ut och anpassade sig helt efter 2-åringen.

Väl hemma kom värmen över mig, och då är det ju tur att man har en så fin make som fortsätter att underhålla sonen medan jag tar igen mig i källarsängen.

Nu har Anton åkt till Gråberg för bastning och semestertvagning.

Elliott som efter mitt förra sömninlägg har gjort en helomvändning, har just däckat i sin säng.
De senaste 2 veckorna har vi helt enkelt struntat i att ens försöka få honom att sova på dan, även när han vaknat vid 6.
Han somnar utan att "tjafsa" på kvällen och sover sen hela natten med undantag för nåt kortare uppvak ibland på kvällen.

Visst blir han trött och lite slamsig på eftermiddagarna, men fördelarna är klart fler.

Det bästa tror jag är att Elliott har börjat tycka om att sova och att han själv får känna hur skönt det är att lägga sig.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: