onsdag, juni 05, 2013

VAB

Trååååkig och uttömmande dag.
Sjuklingen gjorde morgon vid 7. Humöret har växlat men mest har vi kört på trög växel och tårarna som runnit på prinsens kinder har inte gått att räkna. Ett 10-tal gånger har han fått säga förlåt efter att ha lappat till mig, och efter lunch blev det såklart ingen sömn.

Ikväll somnade han redan före 19 med vällingflaskan i mun.
Som så många gånger förr när han somnat helt utslagen, så vaknade han nyss upp och skrek hysteriskt. Går inte att få ur honom många ord, utan istället skriker han och spänner sig i famnen som en planka. Det som funkar bäst verkar vara att bara sitta i sängen hans, plocka upp honom och lägga ner honom några gånger. Till slut blir han bara tyst och somnar om.

Måtte jag inte bli väckt i natt också av det där hemska skriket.

Imorgon gör jag klart en sommartårta till jobbet och drar dit redan vid 14 för att bjuda på fika. Sen jobbar jag mina sista 5 timmar under kvällen, och hade jag inte varit just gravid så kan jag lova att jag skulle ta mig ett stort glas vin hemma efter det ;)

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 kommentarer:

Anolyon sa...

Låter som om han har nattskräck. Hade vi med Ella.

Mamma sa...

Ett litet glas vin gör nog ingen skada. :)
Så skönt det måste bli med långledighet.