måndag, maj 27, 2013

Glukosbelastning

Imorgon går vi in i vecka 29 och jag ska på morgonen besöka banrmorskan för en glukosbelastning. Då pappa min har diabetes typ 2, så finns risken att jag drabbas av graviditetsdiabetes vilket de nu vill utesluta.
Jobbigast är nog att jag inte får äta eller dricka något 12 timmar före belastningen, så nu ska jag snart skynda mig i säng för att sluta må illa av denna hunger.

Anton har varit hemma med oss sedan i fredags, och även imorgon stannar han hemma så jag kan åka till barnmorskan under några timmar. Tänk, efter 6/6 kommer vi att ha massor av mysiga familjedagar att se fram emot innan bebisen kommer :)

Prinsen blir 2 år på lördag, men om det blir nåt kalas så blir det nog helgen därpå eftersom så få verkar kunna komma.
Viktigast är ju såklart att vi föräldrar får uppvakta honom; än är han ju för liten för att förstå innebörden av kalas ;)



Inga kommentarer: