fredag, april 05, 2013

Rackarunge

Under ett lite längre toalett besök hör jag Elliott ropa efter mig, och det är tydligt att han är nöjd och att jag Måste komma och "Seeeee!"



Väl på plats finner jag att han gått loss med en bäckpenna på alla dynor i soffan, samt bordet.
Svårt att pedagiskt visa att han gjort såååå fel, och att mamma är sååå arg, utan att skrika. Möttes mest av ett stort frågetecken eftersom han själv var mycket nöjd över sin skapelse.
Utan tårar fick jag i alla fall ett "förlåt mamma" och en kram, samt att han minnsann fick hjälpa till att starta tvättmaskinen med överdragen i, vilket egentligen blev helt fel eftersom han tycker att sånt är jättekul.
Typ, "var jag så duktig på att måla soffan mamma att jag belönas med att få trycka på knappen?"

Rackarunge...

2 kommentarer:

Mamma sa...

Hur man än vrider och vänder så har man ändan bak. :) Kreativitet ska väl belönas...eller? ;)

Pia sa...

Åh herregud, hahaha.

Vilken tur att ni har möjlighet att tvätta överdragen, hade nog varit värre om det var en soffa där de inte gick att ta bort.