torsdag, april 07, 2011

Off the charts!

Besöket hos barnmorskan var trevligt som vanligt; tog en timme idag för att vi hade så mycket att prata om, hon, jag och Anton :)

Järnvärdet var bra, men efter att ha mätt magen så fick vi en trolig förklaring på min plötsliga trötthet.
Sedan mitt förra besök för drygt 2 veckor sedan har livmodern växt hela 4 (!!!) cm, vilket för första gången fick mig att avvika från kurvan och rent av peka uppåt.
Så, Elliott har troligtvis också växt rejält de senaste veckorna och tagit både plats och energi från mig. Inte konstigt heller att magen varit i olag eller att jag inte riktigt känt mig ha plats över för så mycket mat.

Men hurra hurra för min växande lille kille! :D

Han låg även denna gång med huvudet nedåt och verkar ha tagit sig ner en bit, om än han fortfarande är ruckbar. Så när jag trott att han snurrat runt flera varv i magen har han troligtvis bara snurrat runt sitt eget huvud; som en liten B-Boy :) Allt går i rätt riktning, och snart är han här!

Vi längtar så efter honom, men tidigast om några veckor får han bestämt komma, om man nu får välja...

***

Inga kommentarer: