onsdag, april 06, 2011

Och så varnar vi för ett onödigt beklagande och detaljrikt inlägg

Hur kan det snöa idag efter en sådan fantastisk gårdag?
2 steg framåt och ett bakåt...

***

Idag är det 53 dagar kvar till BF och jag hoppas på att på piggna på mig lite. Har i några dagar haft en magsäck som smärtat oerhört mycket, diarré och bristande apitit.  Inatt har dock smärtan varit mindre, men sömnbristen kommer jag nog inte undan - 5 (vanliga) toalettbesök på lika många timmar samt att jag vid ett 6e tillfälle vaknade av att det rann svett längs min hals!
Jag som vanligtvis aldrig svettas till droppens grad, drömde en hemsk mardröm om jobbet.
Jag hade fått hoppa in extra en dag och passet som skulle sträcka sig till 12 tog aldrig slut eftersom jag bara fick mer och mer att göra.
Tack och lov att det är det minsta jag behöver tänka på nu.

Imorgon ska vi till BM igen och på nåt sätt önskar jag att mitt järnvärde för första gången inte är bra, då det kanske skulle vara en förklaring till varför jag den senaste veckan varit så otroligt matt och slut.

***

2 kommentarer:

Mamma sa...

Den här blötsnön behövs för att trolla bort den gamls...så håll ut några dar till så ska du se att det vänder helt.

Din hjärna har nog inte fattat att du är långledig nu och med ditt "kontrollbehov" på jobbet så är det nog svårt för hjärnan att inse verkligheten som den är nu. :)

Hoppas att det går bra hos BM i morgon.

/Kram

Anonym sa...

Vill inte vara tråkig men det går ju en typ av magsjuka eller om det är förkylning nu som är precis som du beskriver den. Det är bara vila som gäller. Krya på dig ♥
// jeffe