tisdag, april 19, 2011

Körkort

Efter några års övning har jag nu blivit med körkort.

Började övningsköra privat för 3 år sedan, men träningen var sporadisk och oftast var det flera månader mellan våra pass. Jag var helt enkelt inte motiverad, förrän vi plussade.
Under vintern och med massvis av hormoner i omlopp gick det dock segt; körde bara ett par-tre gånger innan jag kände för att ge upp.
För en månad sedan fick jag dock köra med svärfars gode vän Micke som vad jag uppfattat det som är någon slags chef över de som håller i körproven.
Vi ville helt enkelt höra om han tyckte att jag skulle satsa på att ta körkortet före Elliotts ankomst; om han ansåg mig vara tillräckligt bra för att klara det inom 2,5 månad.
Absolut sa han och halkbana, kunskaps- och körprov bokades och nu sitter jag alltså här med nästan 1,5 månad till godo :)

Var ute på en kort tur ikväll för att uppleva känslan av att köra helt själv. Mäktigt :)

***

1 kommentar:

Anne sa...

GRATTIS:) Härligt att du nu har körkort:) kram kram