tisdag, maj 18, 2010

Husfasoner

Det händer grejer i Bergsbyn!
Små saker, som att vår klocka äntligen har kommit upp på tapeten i köket. (liknande bilden, med lösa siffror på tapeten)

Som att vi gjort en lista över saker som måste göras i diverse rum, samt saker vi Vill göra framöver.
Och en lista på alla saker som måste inhandlas; material, verktyg, möbler; och jag är glad över att maken har sparat pengar när jag själv bara slösar dom på småsaker.

De vita stolsöverdragen har äntligen färgats, bruna, och vi är båda mycket nöjda över resultatet.

Jag har rensat lite i trädgården, i rabatten, lagt om plattor och stenar och skrubbat en ranglig trapp som jag dessutom spikat lite stadigare.

Det händer saker i Bergsbyn och vi mår så bra :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så duktiga ni har varit. Bra teamwork! :) Jätteroligt att ni kommit till skott med dessa saker! Känner ett par som jag tror kommer att vara nöjd när allt är gjort. :)

/Kram mamma

Linda sa...

Vad kul att läsa om ert trix och fix och att ni trivs med tillvaron! :) Men det är väl så när man är med hus - man kommer alltid ha NÅGOT man vill ändra på ;) Hoppas vi ses snart!
Kramkram

Anonym sa...

Så härligt!

// Syster Ys