onsdag, mars 10, 2010

Skrämmande

Jag läser nu Stephenie Meyers "The Host"/"Genom dina ögon", för Anton. Det är samma författare som skrivit Twilight-sagan, och denna gång är nog Anton mer intresserad än jag. Ikväll var jag dock väldigt tydlig med att det troligtvis bara skulle bli två kapitel, och mycket riktigt, efter dessa två så sa vi godnatt och jag hörde honom ganska snart somna.
Jag har å andra sidan lite svårare att sova ikväll men blev ändå lite skrämd när han 20 minuter senare vänder sig om i sängen och säger
-Nå? Blir det nåt mer?
-Vaddå?
-Blir det nåt mer kapitel?
-Men jag har ju redan läst klart ikväll, för länge sedan...
-Men ska du läsa ett till kapitel?
Trots att han talade med klarvaken röst så fick jag övertyga oss båda om att han talade i nattmössan och troligtvis drömt om att jag skulle läsa vidare.

Sötnosen :)

Inga kommentarer: