tisdag, mars 09, 2010

arbete.



Jag tror inte att jag nämnt det här i bloggen, men för en tid sedan blev jag "in-poolad", dvs tillsvidareanställd, inom kommunen.  Detta innebär med andra ord att kommunen är skyldig att hålla mig med jobb resten av mitt yrkesverksamma liv så länge det finns jobb inom kommun.
Jag har visserligen ingen egen tjänst inom hemtjänsten på Erikslid, men sannorlikheten är stor att jag får vara kvar så länge jag vill. Chefen erbjuder mig ansvarsområden som rotar en och jag är oerhört tacksam över allt hon gjort för mig.

Häromdagen blev jag dock via internet kontaktad av en sjuksköterska som jag mött i arbetet som nu jobbar inom landstinget som undrade om jag inte ville börja jobba där, för att denna person tror att min personlighet skulle platsa på denna speciella avdelning. Jag fick telefonnummer till chefen på avdelningen samt att personen i fråga lovade att rekommendera mig om jag ville jobba där.
Wow.
Det här är en stor grej för mig, ett tecken på att jag gör ett bra jobb.
Men så kommer kruxet med att kommun och landsting är två vitt skillda ting, och att jag inte direkt kan söka och få en tjänst på denna avdelning utan måste börja om från början som spring-vikarie, sommarvikarie och dessutom ta tjänstledigt från mitt arbete inom kommunen utan att veta var jag skulle hamna om jag ville börja om.

Men ändå, vilken självförtroendeboost :)

Inga kommentarer: