onsdag, april 08, 2009

Vi är så lyckliga nu.
Anton går och sjunger mer än vanligt och överöser mig med beröm och komplimanger, mer än vanligt. Själv sover jag kanske inte mer, men bättre om nätterna, och låter inte jobbet uppta lika stor del av mina tankar.
Det är så skönt att ha något att engagera sig i, något som är vårat och som kommer att få ta tid.

Åke uttrycker ständigt att vi inte ska ha bråttom med att påbörja allt.
Självklart, vi får ta en sak i sänder.
Igår la de klart "golvet" i vardagsrummet, dvs spånskivorna som ska ligga under det riktiga så småningom.
Därefter ska en dörröppning byggas igen och ytterligare en vägg rivas.
En vägg som kommer att innebära ett betydligt öppnare kök men lämna oss utan hall tills vidare. Innan hösten hoppas vi hinna varmbona farstun. Största problemet nu är elementet som står vid väggen som ska bort; tydligen ska ledningarna dras om så att vi enkelt kan koppla in golvvärme under ett klinkergolv i farstun, när nu den byggs :)
Köket anländer om 2 veckor och innan dess hoppas vi på att åtminstonde ha tagit ut det gamla, och därefter ska nytt golv läggas på hela bottenvåningen innan det nya köket kan monteras upp.
Vardagsrumsväggar och tak samt hela trappen kommer att lejas bort för tapetsering och målning och vi prisar ROT-avdraget.
Sovrummet vårat ska få nytt golv och tapeter och i framtiden ska resten av hela huset göras om ;)

Så visst, vi tar en sak i taget.

***
Hade planer på att putsa resterande fönster i lägenheten men istället har jag lekt med skruvdragaren och plockat ner alla rullgardiner mm.
Jobbar kväll och ser nu fram emot Christer i P3.
Ante- lustigt nog hör jag aldrig någon annan än du nämna att de lyssnar på P3.
***

På fredag blir det att förhoppningsvis träffa hela familjen hos bror Fredrik, nu när t o m bror Thomas och hans Lotta kommer upp till påsk. Det blir grillning och öl och så roligt att träffa de mina som jag inte umgåtts med på alldeles för länge.

På lördag blir det grillning och öl i Nyliden istället, delvis för att fira Anton i förskott då Anna och Åke är bortresta vid hans födelsedag om ett par veckor.
Sover över för att på söndagen bege oss till Krångfors för att fira Gloria som blir hela 3 år.

Fullt upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men P3. Visst är väl det för de äldre? ;)

Närå. Jag har ju faktiskt börjat lyssna på den även jag :)

Ska bli hur mysigt som helst att träffas allihopa på fredag. Jag kan knappt komma ihåg sist, det måste nog ha varit på vårat bröllop.

Kram!!