tisdag, april 14, 2009

påskhelg och helgbygge

Ifredags blev det grillning hos Fredrik tillsammans med hela familjen exklusive Alex. Riktigt trevlig tillställning trots det tråkiga vädret.

Dagen därpå var vädret dessto finare och vi begav oss till Nyliden där det blev grillning med hela Antons familj. Tårtor till efterrätt för att fira Anton i förskott och när alla andra lämnat så stannade jag och Anton kvar över natten.

På söndagen gick vi på promenad med svärföräldrarna för att sedan äta silltårta till lunch. Efter det blev det ÄNNU mer tårta i Krångfors för att fira Gloria.
Efter ytterligare en middag i Nyliden spenderades kvällen med vänner hos Tim och Hilda.

Igår hämtade Anna och Åke upp oss för att arbeta i huset.Nu är köket utrivet och väggen till hallen borta som ni kan se. Anton har idag tagit ledigt från jobbet för att riva ner alla gipsskivor i köket så att elen kan dras om.
Själv börjar jag inte jobba förrän 16.00 och ska strax gå ner i källaren för att gå igenom allt vi har samlat på oss där.

Kan inte minnas att jag någonsin använt min lediga tid så väl som nu under påskhelgen :)
Vardagsrummet efter att väggen tagits ner. Dörröppningen ska byggas över

Köket före


När vi börjat bryta upp golvet

Köket "efter"

Vår altan :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Japp. Det kommer att bli superfint när det är klart.

Vilken altan se'n. Rena dansbanan. :)

/Kram mamma

Linda sa...

Vad spännande att se att det händer saker och jag är djupt imponerad över att ni verkligen går hela vägen och vågar allt. Jag hoppas att jag en dag kommer att få se slutresultatet också men det är väl ett tag bort både för eran del och för min den. Jag vet ju aldrig riktigt när jag kommer hem. (förutom i sommar)

Anonym sa...

Det kommer att bli kanon när ni väl är färdiga. Jag är inte avis på det arbete ni har framför er :)

Kram syster!