fredag, april 03, 2009

slapp

Jag berömmer ständigt Anton för att han är så duktig på att sporra mig. Jag har nämligen en tendens att alltid ge upp efter alldeles för kort tid, och när det kommer till flyttstädning så är det inget undantag. Jag behöver honom för att ta tag i saker helt enkelt. Det börjar dock bli bättre eftersom jag numer kan säga åt honom att säga åt mig :)
Men, med andra ord har jag inte gjort mycket dessa två lediga dagar i rad när Anton varit på jobbet.
Igår fick jag dock ner alla gardiner och ganska nyss putsade jag köksfönstret. Måste ta även fönstrena i sovrummet innan Anton kommer hem om 30 minuter, för mitt eget samvetes skull.

***

Tjiho, 6+ på skatten... Nåväl, ingen restskatt i alla fall.

***

Inbjudningskorten ligger nu och väntar på mig på Kvantum, hoppas att vi tar oss dit idag så att jag har något att ta mig för under helgen.
Allt som gård börjar nämligen vara nerpackat och sängen är nermonterad. Nu hoppas vi bara på att Åke kan låna släpet på söndag så att vi blir av med lite saker.

1 kommentar:

Anonym sa...

+ på skatten? Ja en annan har ena pajaser till löneansvariga som inte vet hur mycket man bör dra i skatt per månad. Får betala tillbaka för ca 175:e året i rad...

Men. Som tur är vet min mans arbetsgivare hur man drar skatt, vilket innebär att det blir några kronor + iaf. Något bra ska de väl kunna åstadkomma? ;)

Kram syster!