lördag, augusti 11, 2007

hurra!

Jobbar hela helgen. Igen. Och nästa. Men men... Idag slutade jag redan 12; kom hem, sov några timmar och var sedan JÄTTEduktig tillsammans med Anton.
Jag har nämligen utvecklat ett brödrecept från den gamla Hemkunskapsboken till ett utomordentligt lättbakat, gott och någorlunda nyttigt bröd. Massor av linfrån, fullkornsvetemjöl och olika sorters rågmjöl. Mums!

Har själv gjort små satser tidigare, men idag slog jag och Anton på stort och fick i slutändan fram 16 påsar bröd! :D Visserligen är det ganska lite i påsarna, för att slippa ha framme så mycket på en gång, men vi har iallafall bröd för några veckor framöver. JÄTTEmycket bröd :P

Sedan blev det middag och medan jag nu tagit mig upp ur badet så sitter Anton och spelar tv-spel med Jens. Själv ska jag ut på king.com :)
Senare blir det att se Waterworld för att avsluta dagen med en god natts sömn. Imorgon väntar min 8-17tur och kanske middag på Tatung.

För övrigt så firar vi hela 1,5 år tillsammans idag - något som låter fjuttigt med tanke på att det känns som att vi levt ihop hela livet.

Och det vill jag - leva hela mitt liv med Anton. Jag vill sova vid hans sida varje natt, gifta mig med honom och en dag föda våra barn om framtiden vill sig väl.

Sedan ett grattis till mitt allra första syskonbarn; systersonen Hampus som fyller 9 år idag.

Hipp hipp!

Inga kommentarer: