onsdag, november 07, 2012

Kalla nätter


Oj så svårt det är att får en liten kille att hålla sig varm när man själv inte kan göra det.
Vintern är väl här, antar jag, och kylan med den. På dagis har de fått efterlysa diverse plagg då de upplevt honom kall om diverse lemmar. Om nätterna misstänker vi nu att han sovit dåligt just för att han alltid sover utan täcke. Så när jag nu dragit på honom tröja och långkalsonger utanpå pyjamasen, så borde han väl sova hela natten; Snälla!?

Sömnbrist är visst regel här i huset nuförtiden, men kanske hjälper det när jag i veckan tagit tag i nya nattningsrutiner. I kväll blev det 3 sånger vid nattningen, ett God Natt Elliott, och endast en påminnelse när han ville följa med mig ut ur rummet. I 10 minuter stod jag utanför sovrummet och lyssnade innan han somnade helt själv. Så här har vi ju haft det förr, men efter sjukdomar och andra omständigheter så har han lärt sig att köra med oss. Och så har han ju lärt sig hur mysigt det är att springa över och lägga sig mellan oss föräldrar så Ingen får sova ordentligt.
Har ni sett den här bilden?
"H is for Hell", "Jazz Hands" och  "The Stalker" sammanfattar nog våra senaste nätter ganska bra.
Så i natt vaknade jag 4 ggr efter 22.30 och fick följa herrn tillbaka till sin egen säng för att undvika detta; helt utan protest. Så, nu är det hopp i säng för mig så kanske jag får sova en stund innan första besöket :P


2 kommentarer:

Pia sa...

Sömnbrist är inte bra, jag hoppas han börjar sova bättre snart. Om inte så vet ni var ni kan lämna av honom så att ni får sova :)

Mamma sa...

Trots sömnbrist så talar bilderna för sig själva! :)

Snart blir det bättre.