måndag, september 17, 2012

Nystart!

När nu Elliott påbörjade sin dagisinskolning idag, och jag mitt nya jobb nästa vecka, så tycker jag att det passar fint att återuppta bloggandet.

Om jag kommer ihåg, har tid och ork nån dag, så ska jag lägga ut en bildresumé från tiden som gått.

Första inskolningsdagen gick lika bra som jag trott. Anton tog ledigt från jobbet så hela familjen fick upptäcka Grimman tillsammans. Idag var vi bara där 90 minuter, men tisdag t o m torsdag ska vi vara där 8.45-13.45. På fredag har de stängt, så vi förlorar en dag. Om det visar sig att han behöver nån extra inskolningsdag nästa vecka så tar Anton det.

Fröknarna verkar alla jätterara, och stället är fräscht och inbjudande till både lek och mys. Just nu är det inte fullt med barn, men det finns plats för 16 barn i 1-3årsåldern, med 4 fröknar och en kokerska.
Idag var vi bara inne, men imorgon klär vi på oss och spenderar förmiddagen ute på gården.

Nu ska jag namna kläder! :)

Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar:

Pia sa...

Äntligen är du tillbaka!!

Vad roligt att det gick bra för lilleman! Jag har lite svårt att förstå att han redan blivit så stor :)