onsdag, juli 04, 2012

Feber


Igår kom familjen Holmqvist på besök. Vi grillade gott och underhöll barn. Båda småkillarna somnade gott, men efter några timmar vaknade Elliott upp och ville absolut inte somna om. Han kändes lite varm men blev svalare när jag tagit av honom pyjamasen. Trots att han själv försökte sova, verkade det som att kroppen inte kunde komma till ro. Efter 2 timmar somnade han äntligen, och jag likaså.

Idag hade jag sovmorgon och efter lunch kändes E återigen varm. Jag tog en temp som visade på 38,5, som hållit i sig hela dagen. I kväll fick han alvedon för att få sova bättre, men nattningen tog ändå dryga timmen.
Då han inte är förkyld, och inte verkar ha ont i öronen, kan jag bara gissa att det kan vara en hörntand som är påväg ut som spökar. Men man vet ju aldrig. Febern kanske är starten på en ny förkylning.

Nu ska jag käka popcorn och se film, om jag hittar nån intressant :)


Inga kommentarer: