måndag, september 06, 2010

Lilla Stjärna

Sett filmen Låt den rätte komma in?

Har velat läsa boken sedan jag såg filmen, men tog mig istället nu an författarens senaste bok - Lilla Stjärna.
Det är författaren själv, John Ajvide Lindqvist, som är uppläsare på talböckerna, och medan jag från början inte visste om detta kunde jag tycka att uppläsaren hade en smått otäck och släpig röst. Så småningom fann jag att rösten passade historien helt perfekt och jag har svårt att lägga ifrån mig hörsnäckorna.

Otäck men vacker historia som låter så övernaturlig och otrolig när jag återberättar den för Anton men som, när man själv hör den, faktiskt känns så självklar och hjärtskärande.

Längtar, längtar till nästa bok av Ajvide jag tar mig an, kanske Människohamn?

1 kommentar:

Micke Be sa...

Människohamn, absolut. Den är ganska rörig men väldigt stark och fin.