tisdag, januari 19, 2010

Pengar.


Jag har sagt det förr och jag säger det igen - Facebook har verkligen förstört mångas bloggande!

***
Gårdagen var en tung dag med mycket grubbleri från min sida över det här med pengar.
Jag och Anton har delad ekonomi, på sätt och vis, men på sätt och vis så räknar vi ju självklart att allt mitt är hans, fast kanske framförallt tvärtom.
Han får ut betydligt mer än mig i lön och jag handlar betydligt mer än honom - vilket har resulterat i att jag alltid känner mig fattig och går omkring med ångest över att inte kunna tillföra pengar till fortsatt renovering mm.
För Anton spelar det såklart ingen roll, men för mig känns det tråkigt att vara en suverän slösare medan han är en duktig sparare.
***

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att ngng bloggar med jämna mellanrum - som är någorlunda i ens närhet. Du måste tala allvar med systra di :) så hon tar över ansvaret, när Ante verkar ha lagt ner bloggandet nästan totalt. Anb