tisdag, juni 10, 2008

tårtan


Så; tårtan klar! Att blanda marsipan med sugarpaste visade sig vara en utomordentlig idé och en liten sten föll från mitt tunga sinne i och med detta.

Provade idag även på att göra en mousse från några överblivna persikohalvor från gårdagens glass, så det ska bli spännande att smaka.

Har dessutom varit amitiös nog att skriva ner alla ingredienserna till de tre tårtorna för att få ett humm om hur mycket som måste handlas in, samt letat reda på att recept åt den sockerfria tårtan. Tror att jag kommer att kunna göra samma slags fyllningar till denna, men det återstår ju att se :P

Ikväll blir det ytterligare några mysiga timmar framför filmduken med Anton. Vi börjar med kräftor, vitlöksbaguetter, chips och lemon-dill-dip för att avrunda med en bit tårta till efterrätt.

Jobbar 5 helger i rad nu och känner att jag vill passa på att ha honom för mig själv nu när jag är ledig :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj vilken fin tårta och vad smaskigt med kräftor och vitlöksbaugetter! Lyllos er! =)

Kram mamma

Anonym sa...

WOW!!
Du är ju helt otroligt fantastiskt duktig!!

Kram på Dig!
/ Syster