söndag, januari 27, 2008

trevligt men ack så tröttsamt

Förra veckan blev det långledigt för mig och mellan torsdag och söndag befann vi oss i Alimaks stuga i Bräskafors, 8 personer. Spenderade några timmar på fredagen i Nalovardo, skidbacken, drä ajg provade på slalom för första gången. Mina leder och mitt psyke pallade inte mer än två ggr nerför barnbacken. Sen kom tårarna :P
Till råga på allt så slog jag svanskotan illa när jag senare åkte tefat och när jag nu drygt en vecka efteråt fortfarande har lika ont så tror jag mig ha fått en spricka. Men det läker ju :)
Vi hyrde på lördagen Sorsele badhus där det förtärdes lite alkoholhaltiga drycker och en hel del skratt!

När min syster fyllde jämna häromveckan så fick hon ett presentkort på Aqua Spa och igår fick vi tillsammans ligga under en timmes kroppsbehandling. Myyyycket skönt, och efter blev det mat på Tatung och utgång på Balzac. En helt lyckad kväll måste jag säga.

För övrigt så har jag till slut, efter 8 års väntan, äntligen tagit tag i en början till körkort; gick nämligen på synkontroll och skickade in de första papperna till Länsstyrelsen. Nu väntar jag bara på ett intyg så att jag och Anton kan gå på en 3 timmars handledarkurs :) Spännande...

Idag har jag sett film och läst en hel del ur senaste Harry Potter för Anton och i gengälld håller han nu på att laga mat åt mig, samt att han ska få stöka undan efteråt. Lite jämnställt får det allt vara :P

Inga kommentarer: