torsdag, februari 06, 2014

Sömn

Igår tog jag tag i projekt "nappavvänjning".
Zelda var jättetrött på kvällen och efter minimalt med gnäll somnade hon till slut utan napp.
När hon vaknade på natten fick hon napp efter en del kämpande,  men under dagen har hon lyckats somna utan (då har jag visserligen traskat med med henne i vagn hela dagen), och även ikväll.
Hon protesterar lite längre än Elliott som glömde nappen över en dag, men oj så fantastiskt det var att bara bli väckt 2 ggr i natt istället för 10.
Hoppas såklart på ännu bättre sömn när jag nu snart lägger mig.

                                    ***

Elliott har idag,  för andra veckan i rad, fått följa farmor/svärmor på badhuset. Idag var nog det häftigaste att han före badet fick se en polisbil.
De gick fram till bilen och då vevade polisen ner rutan och pratade lite med Elliott :D
"Vem satt i polisbilen då, Elliott?"
"En brandman! "

Sötnosen :)

Nu ser jag iaf ut att ha slutat amma och taggar inför att själv kunna åka och bada med min fantastiske son!

1 kommentar:

Mamma sa...


Hahah...ja, se lillgubben!