söndag, januari 19, 2014

Iskyla och proppen

På termometern på övervåningen i morse stod det -30, om än det på bottenvåningens bara visade -26

Vi stannade vilket som inne hela dagen.  Städade, tvättade och passade på att frosta av frysen.

De senaste dagarna har jag lagat en del barnmat och nu ammas Zelda minimalt. Hon började protestera lite under öroninflammationen, och så skönt det är att äntligen kunna lämna henne med Anton emellanåt.
Igår fick hon vara hos min syster ett par timmar medan vi tog Elliott till Leos Lekland. "Zelda får inte följa med" var viktigt för honom att påpeka när vi nämnt planen.

Under natten matade jag lillan med vatten fram till kl.  5 då det inte längre dög och mina bröst ändå höll på att sprängas. Framsteg! (Har på sistone ammats varannan timme)
Nu drömmer jag om att kunna sova på mage igen...

För övrigt så har jag idag sett en vaxpropp i Elliotts ena öra.  Den satt alltså synligt och täckte helt hålet. Vem vet, kanske det gömmer sig en i det andra också.
Imorgon har vi som sagt var tid för undersökning, men redan nu känner jag mig smått lättad :)

Inga kommentarer: