söndag, november 17, 2013

Återhämtning

Förkylningen blev långdragen och även Anton åkte dit.
Vi har umgåtts mycket i familjen senaste veckan, på gott och ont. Vissa dagar är jättefina, som idag, och andra är lite kämpigare. Ofta beror det på hur mycket sömn Elliott fått och om Zelda kräver mycket uppmärksamhet.

Lillan har fått börja vara kortare stunder i gåstolen. Det blir en behaglig lutning för henne med lite bundat runt om, vilket passar perfekt när hon ätit och annars bara kräks när man lägger ner henne. Hon har blivit duktig på att plocka upp saker som vi lägger framför henne när hon sitter där, och självklart ska allt i munnen.
Elliott, som älskar att själv låtsas att gåstolen är en bil, är fantastiskt duktig på att låta henne använda den. Han tycker nog också att det är roligt att kunna köra henne korta bitar och att få en viss kontakt när hon är upprätt.

När nu Elliott är i en fas av "kan själv", så har jag börjat använda detta till att aktivt lära honom saker att göra just själv. Idag lyckades han t ex få på sig ett par byxor helt själv, samt gå på toaletten och inte potta; om än vi fortfarande måste komma på hur han ska göra för att torka snoppen :)

För övrigt så var jag på sen återkoll hos barnmorskan häromdagen. Knipet var dåligt och blodtrycket så pass högt att hon vill att jag kollar det på hälsocentralen nån dag, men annars var allt bara fint.
Fantastiskt vad kroppen kan återställa sig. Ärligt talat trodde jag aldrig detta om mig, men jag skulle nog t o m kunna känna mig bekväm i bikini redan nu; så länge jag suger in putet lite ;)



Inga kommentarer: