fredag, februari 22, 2013

Trötta

Magsjuka på jobbet i går. 3 av 10 misstänkt sjuka boende. Den första blev dålig redan i tisdags, och jag misstänker att det var då jag blev smittad.
För under eftermiddagen började det bubbla i magen och jag har sen dess fått "kissa med rumpan" ;)
Har inte mått direkt illa om än aptiten har lyst med sin frånvaro. Var upp otaliga gånger inatt, men ville inte skicka Elliott på dagis. Så vi härdade ut fram till efter lunch. Själv låg jag på soffan medan killen försökte roa sig själv. Det blev minst sagt stökigt.
Efter lunch skulle vi äntligen få sova, men efter drygt 1,5 timmes försök gav vi upp.
Så E har nu varit vaken i drygt 12 timmar, och ser ut att ha klarat sig på vilan han fick under sövningsförsöket.
Själv fick jag sova ett par timmar när Anton kom hem, och magen har lugnat ner sig lite.
Måtte nu inte Elliott bli sjuk, iaf inte så han måste kräkas.

I helgen gissar jag att vi tar det lugnt och är osociala.

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

Mamma sa...

Haha..."kissa med rumpan"...låter ju betydligt gulligare. :)

Hoppas att ni fått sova i helgen!