fredag, oktober 15, 2010

beklagande

Igår föll snön, men inte så mycket i Bergsbyn som i stan.
Jobbade tråkigt nog kväll, halkandes omkring på gatorna.
Vi har börjat med ett nytt planeringsverktyg på jobbet samtidigt som vi fått fler vårdtagare och en del som helt enkelt blivit sämre. Värre kombination kan man ju söka efter.
Jag, tillsammans med Sara på jobbet, har gjort planeringen på jobbet i ca ett halvår, och det är först nu som vi fått cred för det eftersom det nya verktyget inte alls levt upp till det vi fått höra om det.

Till råga på allt så är chefen borta de kommande 3 månaderna, och om än den nya tjejen verkar bra, så är hon ung och saknar majoriteten av den erfarenhet som gör vår ordinarie chef så bra.

Jag som vanligtvis trivs på jobbet gruvar mig numer inför varje pass. Louise som ajg alltid tycker om att jobba med jobbar knappt längre på kontoret utan har mest suttit nere på Brinken med det nya planeringsverktyget, och min "mentor" Robert som jag trivs så bra med har hållit i utbildningar sedan i våras och syns knappt till på jobbet, om än han ser ut att återkomma nu i vinter igen. Och glada, söta, rara Sara som jag en gång i veckan har fått planera med och som alltid kan lysa upp ett mörkt arbetspass går om en vecka hem för att förbereda sig inför bebisens ankomst i december.

Usch.
Måtte vi få mer personal snart.
Men, när ett schema är lagt för 6 veckor är det svårt att hitta nya vikarier som är sugna på att bara jobba 7-12 och 16-21 varje dag, 7 dagar i veckan.

Tur att jag har annat som är roligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vården faller snart på sitt eget grepp om inget radikalt görs. Själv höll vi två som arbetade i fredags kväll på att duka under. Sviterna lär sitta i ett tag för oss båda efter denna helg.
Hoppas att du kommer ihåg att vila på jobbet när du kan.

...men snart stundar bättre tider. :)

/Kram